Hlasování o nejlepšího pojišťovacího inovátora proběhne v termínu od 14. června 2022 do 30. června 2022.

Vítěz kategorie bude zveřejněn spolu s celkovými výsledky výzkumu ve speciální příloze Hospodářských novin v listopadu 2022.

Popis produktů se vám zobrazí při kliknutí na konkrétní pojišťovnu a to buď vpravo nebo při nižším rozlišení jsou všechny popisy zobrazeny až pod anketou. Celkový přehled nominovaných produktů naleznete také zde.

Pokud chcete hlasovat, vybert produkt, ten se zvýrazní, klikněte na tlačítko "Chci hlasovat", opište kontrolní kód a poté klikněte na "Hlasovat". Jste-li přihlašen/a, kontrolní kód opisovat nemusíte a přímo hlasujete pro zvýrazněný vybraný produkt.
Po úspěšném zahlasování bude váš hlas uložen a výsledky budou zveřejněny v listopadu 2022.
Pravidla hlasování naleznete zde.

 

Allianz pojišťovna

Allianz – pojistíme, opravíme

Pojišťovna Allianz pro své klienty letos připravila novinku v rámci majetkového pojištění, kdy jim při škodách na jejich domech či bytech sežene řemeslníky pro veškeré opravy. Pojišťovna chce své klienty zbavit starostí s obtížným sháněním řemeslníků, smlouváním o ceně a termínu opravy. Nabízí tak klientům službu kompletní opravy a uvedení věcí poničených při škodní události do původního stavu, kterou si klient může vybrat místo finančního plnění. Velkou výhodou pro zákazníky navíc je, že nic nehradí, protože koordinaci řemeslníků a vyúčtování nákladů zajišťuje sesterská služba pojišťovny Allianz Partners.

Česká podnikatelská pojišťovna

Zdravotní asistence v majetkovém pojištění

Česká podnikatelská pojišťovna zareagovala na celosvětovou pandemii covidu a její zvládání spuštěním služby zdravotní asistence i pro klienty majetkového pojištění. Nabízená pomoc se týká především oblasti telemedicíny. Jednou z asistencí je telefonní linka, kde klientům operátor poskytuje rychlé informace o tom, kde je nejbližší pohotovost a jakou poskytuje péči, jakou otevírací dobu má daná lékárna, jaké má klient zdravotní a cestovní pojištění nebo zda má nárok například na berle. Klienti mohou využít také zdravotní asistence lékaře na telefonu. S ním konzultují svůj zdravotní stav a postup při potížích nebo jim lékař dokáže vysvětlit nálezy z odborných vyšetření.

ČSOB Pojišťovna

Náš život – životní pojištění

Pojišťovna z holdingu ČSOB přichystala loni pro své klienty nové životní pojištění s názvem Náš život. To má klientům garantovat, že si jej sestaví bez toho, aniž by jim někdo diktoval minimální měsíční splátku. Naopak si jej mohou kdykoliv upravit, stačí jim na to pouze vytáhnout mobil z kapsy. Pojištění při cenotvorbě zvýhodňuje ty, kteří žijí zdravým životním stylem. Součástí pojištění jsou i dvě novinky. První zajistí, že pojišťovna bude splácet jakýkoliv úvěr po klientově smrti či invaliditě třetího stupně, druhá je pak pro klienty, kteří tráví hodně času dojížděním. Po úrazu při dopravní nehodě jim zajistí dvojnásobně plnění pojištění.

Direct pojišťovna

Direct appka

Jako klient neživotní pojišťovny Direct už od loňska nemusíte kvůli sjednání pojištění, úpravě detailů smlouvy či jejímu vypovězení na nejbližší pobočku nebo někomu volat. Stačí pouze vytáhnout mobil z kapsy, brněnská pojišťovna totiž uvedla na trh vlastní mobilní aplikaci Direct appka, aby byla co nejblíže svým klientům. Ti tak mají díky aplikaci přehled o svém pojištění, kdykoliv si na něj vzpomenou nebo něco potřebují. Jedním z benefitů aplikace je například i digitalizace a úschova zelené karty či asistenční karty, které by jinak řidič musel vozit s sebou v autě. A na pár kliknutí si klient v případě nehody zavolá asistenční službu.

Generali Česká pojišťovna

Generali Vitality – preventivní a benefitní program podporující zdravý životní styl

Být o něco zdravější každý den, tak by se dalo shrnout motto aktivního programu a mobilní aplikace pro chytré telefony od Generali České pojišťovny, kterou pro své klienty životního pojištění letos spustila. Aplikace hlídá klientovy každodenní aktivity, upozorňuje na preventivní prohlídky u lékařů nebo kontroluje jeho přístup ke stravování. Navíc si ji klienti mohou spojit s fitness hodinkami či náramky. Vedle toho, že klienti mohou v aplikaci plnit motivační úkoly, za jejichž dokončení postupují v úrovních, a navíc získají řadu výhod – například slevy na zboží sportovních značek, chytrých hodinek nebo zpětnou slevu na pojistném.

Komerční pojišťovna

Online hlášení pojistných událostí bez nutnosti instalace aplikace v mobilním telefonu

Komerční pojišťovna loni umožnila svým klientům nahlašovat veškeré pojistné události, ať už ztrátu peněženky nebo vytopený dům, přes webovou aplikaci. Tu si navíc klienti nemusí instalovat do telefonu, událost nahlásí přes internetový prohlížeč bez nutnosti navštívit pobočku nebo znát z hlavy číslo pojistné smlouvy. Pobočku by klient musel navštívit jen v případě vysoké částky refundace, k nahlášení škody mu stačí například rodné číslo. A zájem o takové hlášení podle pojišťovny roste, za pět měsíců od spuštění je více než třetina událostí hlášena pouze online. Digitalizace navíc zlehčuje práci i zaměstnancům pojišťovny při likvidaci škod.

Kooperativa pojišťovna

Pojištění veteránů s telematickou jednotkou

Kooperativa si pro milovníky starých aut z řad svých klientů připravila novinku, kdy si mohou pojistit své veterány. Podle pojišťovny, která v Česku působí 30 let, je tak vůbec první na trhu, která umožňuje klientům sjednat si povinné ručení i havarijní pojištění na veterány. Klienti ho navíc díky telematické jednotce umístěné do vozů mají neustálé pod kontrolou, protože je propojená s mobilní aplikací v chytrém telefonu. Klient tak může sledovat polohu vozidla díky GPS a dostane varování, pokud se jej někdo pokusí ukrást či odtáhnout. Aplikace navíc umožňuje vést knihu jízd či si přivolat asistenční službu v případě nehody.

Maxima pojišťovna

Obchodní systém MAX

Maxima pojišťovna následuje trendy digitalizace a prosazuje bezpapírové vyřizování a přijetí pojistných smluv pro nové i stávající klienty. Ti si v novém obchodnímu systému od letoška dokážou pomocí několika kliknutí myší sjednat životní pojištění až pro šest osob na jednu smlouvu a v různých modifikacích dle zdravotního stavu a aktivit jedince. Po sjednání smlouvy má následně klient přehled o současných smlouvách a jejich výších, dostává upozornění, pokud se s nějakou platbou zpozdí. Rychle také najde kontakt na pojišťovacího manažera, který má jeho smlouvu v gesci. Elektronicky není řešeno jen sjednávání smlouvy, ale i případné intervence a dodatky.

Pillow pojišťovna

Pojištění majetku se štítem proti podpojištění

Pillow pojišťovna sice vznikla až v roce 2015, v současnosti už má ale přes 80 tisíc zákazníků. Ti mohou od letoška nově využívat štít proti podpojištění, v situaci, kdy je předmět pojištěn na nižší částku, než je jeho vlastní hodnota. Vhod tak může přijít při rostoucí inflaci. Podle banky projekt vznikl čistě na zelené louce a díky zmíněnému štítu mají její klienti při akceptování doporučené částky jistotu, že je pojišťovna nebude krátit kvůli podpojištění. Klient si pojištěný majetek navíc může přehledně rozdělit jak na domácí věci, tak na věci na zahradě či věci mimo domov. Pojišťovna o sobě také tvrdí, že má nejkratší podmínky a zároveň nejkratší smlouvu v oboru.

Slavia pojišťovna

Pojištění elektrických koloběžek

Jedna z nejstarších pojišťoven v Česku letos zareagovala na boom elektrických koloběžek svým speciálním pojištěním. To má být alternativou k povinnému ručení u aut či motocyklů. Pojišťovna tvrdí, že tyto koloběžky zatím odpovědnostním pojištěním kryté nejsou a tím plní mezeru v domácí legislativě. Chce tím ochránit klienty v případě nehody před zruinováním rodinných rozpočtů, aby nemuseli škodu hradit z vlastní kapsy, navíc jde o pojištění bez spoluúčasti. Pojištění je platné po celém světě a týká se všech jednostopých vozidel s přídavným elektromotorem s maximálním výkonem do 250 wattů a rychlostí do 25 km/h, tedy i elektrokol.

Uniqa pojišťovna

Telemedicínská psychologická asistence

Duševní zdraví a telemedicína se během covidu dostaly do popředí veřejné debaty, psychické rozpoložení lidí totiž zhoršila jak covidová izolace, tak i ruská agrese na Ukrajině. Na si­tuaci reaguje Uniqa spuštěním asistenční služby s důrazem právě na duševní zdraví pro všechny své klienty životního a úrazového pojištění zdarma. Telemedicína, tedy dálkové vyšetření pacienta, je tak klientům pojišťovny dostupné odkudkoliv, navíc v situaci, kdy jsou objednací lhůty v ordinacích velmi dlouhé. Klienti tak mají zdarma jednou měsíčně možnost konzultací s psychology, psychiatry či dalšími specialisty, třikrát ročně pak posouzení lékařských zpráv a diagnostiku symptomů nemoci.