Hlasování o nejlepšího bankovního inovátora proběhlo v termínu od 14. června 2022 do 30. června 2022.
Vítěz kategorie bude zveřejněn spolu s celkovými výsledky výzkumu ve speciální příloze Hospodářských novin 8. listopadu 2022.
Popis produktů se vám zobrazí při kliknutí na konkrétní banku nebo spořitelnu a to buď vpravo nebo při nižším rozlišení jsou všechny popisy zobrazeny až pod anketou. Celkový přehled nominovaných produktů naleznete také zde.
Pokud chcete hlasovat, vyberte produkt, ten se zvýrazní, klikněte na tlačítko "Chci hlasovat", opište kontrolní kód a poté klikněte na "Hlasovat". Jste-li přihlášen/a, kontrolní kód opisovat nemusíte a přímo hlasujete pro zvýrazněný vybraný produkt.
Po úspěšném zahlasování bude váš hlas uložen a výsledky budou zveřejněny v listopadu 2022.
Pravidla hlasování naleznete zde.
Air Bank
První kompletní žádost o hypotéku v mobilní aplikaci
Klienti mohou projít celým procesem žádosti o hypotéku, počínaje výpočtem na hypoteční kalkulačce až po předání žádosti specialistovi, ve svém mobilním bankovnictví. Také mají veškeré informace o parametrech požadovaného úvěru přehledně na jednom místě. Vedle toho si klienti mohou v aplikaci My Air požádat také o převedení hypotéky z jiné banky do Air Bank, takzvaně ji refinancovat. Air Bank službu spustila jako první banka na trhu v listopadu 2021. Během prvních tří měsíců od spuštění služby požádalo o hypotéku v mobilní aplikaci až 44 procent všech žadatelů o hypoteční úvěr od Air Bank.
Česká spořitelna
Donátorský totem
Banka v loňském roce uvedla na trh samoobslužnou bezhotovostní pokladnu. Uplatnění najde například na různých výstavách anebo akcích, jejichž účelem je mimo jiné vybrat peníze na dobročinné účely. Lidem, kteří si přejí věnovat své peníze dané organizaci, jako je například církev či nadace, stačí manuálně zadat na totemu částku a poté přiložit platební kartu. Peníze se pak automaticky připíšou na účet příjemce. Banka tím chce dle svých slov podpořit fenomén darování a podpory potřebným. Kromě Česka funguje podobná pokladna i v Rakousku a na Slovensku, tedy v dalších zemích, kde matka České spořitelny – skupina Erste – působí.
ČSOB
Virtuální asistentka Kate – nově pro všechny
Virtuální hlasová asistentka Kate pomáhá už rok a půl klientům ČSOB s efektivnější komunikací s bankou. Aplikace dokáže na základě hlasových pokynů pomoci se změnou limitu na kartě nebo lidem připomene, že je potřeba zaplatit pojistné. Od loňska mohou Kate používat i podniky ve speciální mobilní aplikaci pro firmy CEB Mobile. Firmám pomáhá nejčastěji s vyhledáváním plateb v transakční historii, zajistí potvrzení o vlastnictví účtu anebo poradí s čerpáním dotací. Kate mohou nově využívat také zaměstnanci banky. Ti díky ní mají k daleko více informací o klientech, kterým pak dokážou nabízet například produkty šité na míru.
Expobank
Online refinancování spotřebitelských úvěrů Refixo
Refinancovat spotřebitelské úvěry lze v bance od loňska plně online. Pakliže se klient nezpozdí u žádné ze 72 měsíčních splátek o více než 10 kalendářních dnů, dostane pevnou úrokovou sazbu 3,49 procenta. V případě nesplnění podmínek řádného splácení se sazba zvýší na 9,9 procenta. Banka produktem cílí na bonitnější klientelu schopnou řádně splácet. Celý proces refinancování lze vyřídit online na stránkách banky. Po zadání vstupních parametrů, jako je výše refinancování a měsíční splátky, si banka zkontroluje výpis klientova účtu, ten pak nahraje fotku svého občanského průkazu a na dálku podepíše smlouvu.
Fio banka
Zabezpečení platebních karet
Klienti banky mohou ve svém mobilním a internetovém bankovnictví ovládat bezpečnostní nastavení platebních karet a blokovat různé typy transakcí. Hlavním důvodem pro uvedení novinky na trh byl loňský zvýšený počet phishingových útoků majících za cíl mimo jiné odcizit peníze klientů z jejich platebních karet. Klienti si mohou u své platební karty zablokovat například platby na terminálech a výběry z bankomatů s dynamickou konverzí měny, internetové platby bez zabezpečení 3D Secure (potvrzení plateb přes mobilní aplikaci či kódem obdrženým v SMS zprávě) nebo platby s fyzickým použitím karty ve zvolených zemích a kontinentech.
Hello bank!
Udržitelné produkty
Podporovat více ekologické chování svých klientů se rozhodli v Hello bank!. Jejich nová řada produktů má za cíl zákazníky vzdělávat a motivovat je k udržitelnější spotřebě. Jde například o Hello EKO půjčku se zvýhodněnou úrokovou sazbou na financování úsporného bydlení, tedy v případě, že si chce klient pořídit solární panely či tepelná čerpadla. A zvýhodněný úvěr lze čerpat i například při koupi elektromobilu. Banka v rámci těchto nových zelených produktů nabízí klientům i úvěry zdarma, tedy s nulovou úrokovou sazbou, na energeticky úsporné spotřebiče ze sítí prodejen Ikea, Alza, Datart a Mobilní pohotovost.
Komerční banka
Sdílená bankomatová síť
Komerční banka se letos rozhodla, že společně s Monetou Money Bank propojí své bankomatové sítě. Cílem je nejenom zvýšit klientský komfort, ale zároveň zamezit nadbytečnému plýtvání zdroji a také energiemi. Tím, že se obě sítě propojí, budou bankomaty v menších lokalitách dostupnější. Banka totiž bude postupně nahrazovat ty, které obě banky provozují na stejném místě. Z nich pak jeden odstraní a umístí jej na jiné místo. Zpravidla takové, kde není dostupnost bankomatových služeb dostatečná. V blízké budoucnosti budou moci zákazníci realizovat i vklady hotovosti v obou sítích bankomatů. Možnost připojit se je navíc otevřená pro všechny další banky.
mBank
eKarta
Bezpečnější platby na internetu nabízí od loňska svým klientům i mBank. Takzvanou eKartu si mohou zřídit ve svém internetovém a mobilním bankovnictví. Její výhoda spočívá v tom, že je oddělena od hlavního účtu klienta a ten si ji může nabíjet na libovolnou částku prostřednictvím internetového nebo mobilního bankovnictví bez obavy, že by se přes její údaje nějaký podvodník dostal k jeho finančním prostředkům na hlavním účtu. Je zdarma a virtuální, takže každý klient ji v případě potřeby může kdykoliv zablokovat a zřídit si znovu. Celkový počet takových karet je neomezený, najednou jich jeden člověk může mít pro různé účely až deset.
Moneta Money Bank
Nová mobilní aplikace Smart Banka
Aktualizovaný design aplikace Monety Money Bank s novými funkcionalitami umožňuje bance dále rozšiřovat platformu o další služby, aniž by se stala nepřehlednou. Samotná hlavní stránka Smart Banky obsahuje přes 50 různých funkcí, mezi které patří přehled a sjednání produktů, ale i zobrazení log obchodníků pro lepší přehled a orientaci v jedné z nejvyužívanějších sekcí, tedy transakční historii. Na hlavní stránce Smart Banky mohou uživatelé také aktivovat své platební karty, uzavírat, případně rušit produkty, sjednat si penzijní připojištění, spořicí účty a termínované vklady, nebo si volit mezi barevnými schématy aplikace.
Raiffeisenbank
Premium API
Služba Premium API umožňuje firemním klientům propojit svá internetová bankovnictví s libovolnými aplikacemi společnosti, například účetními softwary či e-shopy. Propojovací certifikát lze vytvořit v internetovém bankovnictví s platností na pět let. Klientům poté služba umožňuje stahovat aktuální transakční historii až 90 dnů nazpět. A také připravovat hromadné platby k podpisu do internetového nebo mobilního bankovnictví, dostávat aktuální informace o provedených transakcích a ověřovat dostupnost dalších API služeb. Aktuálně mohou propojit svá bankovnictví firmy, které používají k řízení firmy podnikové informační systémy ABRA či Pohoda.